Mooc לפיתוח חוסן רגשי

תקופת משבר הקורונה משפיעה על כולנו בצורה כזו אחרת אם יותר ואם פחות.

אני שמח להגיש בפניכם יחידת לימוד שתאפשר לכם לשפר ולהעצים את החוסן הרגשי והיכולת לווסת רגשות. ביחד נעבור את הסגר הזה!

לפניכם סרטון העוסק בפיתוח חוסן נפשי וכלכלי בעקבות הקורונה ולאחר מכן יחידת לימוד מובנית העוסקת בפיתוח חוסן וויסות רגשי.

מחבר יחידת ההוראה: שחר צדוק, מטפל פסיכותרפיה CBT ומרצה באוניברסיטת בר אילן.
מחבר ספר הילדים "צמידי הצמיד שאיתי תמיד" לפרטים לחץ כאן 

לפניכם יחידת למידה

נושא היחידה: כלים לפיתוח חוסן רגשי
תיאור יחידת הלמידה ומטרותיה: לחץ כאן
צפיה מהנה ולמידה פוריה! 

רקע כללי

מהו ויסות רגשי?

ויסות רגשי הוא היכולת לשלוט ברגשות באופן שמאפשר הסתגלות טובה למצבים שבהם נתקלים בחיים. כשהוויסות הרגשי תקין, התגובות מותאמות למצב: הן אינן מוגזמות (למשל התפרצות זעם), הן אינן חלשות מדי (למשל אדישות לכאב או לתסכול), אלא מותאמות בעוצמתן ובהקשרן למציאות, בהתחשב, כמובן, בנתוני האישיות של המגיב.

מחקרים מראים כי תחת ויסות רגשות נכללים תהליכים אוטומטיים ונשלטים של הגוף, המשפיעים על סוג הרגשות שהאדם יחווה, עוצמתם, משך הזמן שלהם והשלכותיהם. ויסות רגשי נמצא קשור לבריאות הגופנית והנפשית של האדם. הוא חיוני לתפקודו של האדם ולהסתגלותו. לכן כהורים וכמחנכים יש לנו הזכות והחובה להקנות לילדינו, כבר בגיל הרך, מיומנויות לוויסות רגשות ומודעות ליכולת הוויסות הרגשי שלהם, כך שהם ישלטו ברגשותיהם ולא להפך. יכולת בסיסית זו תאפשר להם להתמודד טוב יותר עם אתגרים ותקדם אותם להצליח בכל תחום בחיים.

נוסף על כך, ידוע כי בעשור האחרון התרופות הנמכרות ביותר הן תרופות נוגדות חרדה ודיכאון. עובדה זו מעצימה אף יותר את הצורך בהקניית מיומנויות המקדמות למידה וחוסן רגשי כחלק מכישורי חיים כבר בגיל הרך.

 

שלב א': פיתוח המודעות ליכולת לוויסות רגשות

לפיתוח המודעות ליכולת הוויסות רגשי הורידו את קובץ האקסל ומלאו את השאלון. לאחר הסיום השאלון תקבלו בתצוגת תרשים אלו מיומנויות לויסות רגשי עליכם לשפר. להורדת הקובץ לחצו כאן

שלב ב': צפו בסרטונים הבאים

פיתוח חוסן רגשי

לעבור למצב קוהרנטי - תרגול נשימה

שלב ג': שיתוף

לפני שאתם מתקדמים לשלב ב' שתפו ב- padlet  כתגובה לפוסט "רגע לעצור" על איזה צורך עונה אצלכם פיתוח מיומנות לויסות רגשות בחייכם האישיים והמקצועיים? 

לאחר מכן אתם מוזמנים לקרוא את המאמר : השפעות של התערבות אימון קוגניטיבי התנהגותי על הוויסות הרגשי של אוכלוסיה לא קלינית – שחר צדוק

 

שלב ד': צפו בסרטון הבא

שלב ה'

תעבירו את זה הלאה

נהניתם? אני משוכנע שיש לכם גם מה לתת לקבוצת הלמידה. הכנסו לעמוד הפייסבוק של הלומדים בנתיבי ידע ובפוסט "תעבירו את זה הלאה" כתבו מה לקחתם מהלמידה ואיזה ידע תרצו לחדש, להוסיף לקבוצת הלומדים? (תובנה אישית, קישור לידע קיים ועוד)

שלב ו'- שלב הסיום

למי שהחוסן הרגשי חשוב לו!

אם החוסן הרגשי חשוב לכם צפו בהרצאה הבאה שתעשה לכם סדר ויתרגם את הידע הלכה למעשה לאתגרים בניצבים בפנינו בעידן הזה.

 

3 תגובות

  1. שלום שחר. נכנסתי ליחידה תוך שיטוט ביחידות הלימוד ב"יריד און ליין". הנושא סקרן אותי…
    ואז הופתעתי לראות שפיתחת את היחידה בכוחות עצמך וללא סיוע של מדריכי מט"ח. אני מצדיעה לך. מרבית היחידות של מורי מורים המוצגות ביריד, נבנות בסיוע מט"ח (כך גם שתי היחידות שלי שמוצגות ביריד).
    אז… נכנסתי ליחידה, שמעתי את ההרצאות וצפיתי בסרטון ובתמונות.
    מורידה את הכובע. גם לביצוע הטכני וגם לחומרים המעניינים ומאלפים, וכפי שאמרת חשובים לכל אדם וילד החיים בחברה הלוחצת והדורשת שלנו.
    עשייתך חשובה ונהדרת ולוואי ותשפיע…..
    הארה קטנטנה. בתור אחת שבנתה קורס מקוון במודל "מקרו למידה" ומאמינה שה"מיקרו" הזה חשוב ונכון ללמידה, הייתי בוחנת כיצד לקצר את ההרצאות המוקלטות, למרות שהאזנתי רוב קשב ואהבתי.
    תודה.
    מיכל דינס

סגור לתגובות.