הקניית כלים להתמודדות עם המהפיכה הדיגיטלית
גוגל, פייסבוק והרשתות החברתיות הם ארגוני ביון מסחריים הסוחרים ביקר לנו מכל הקשב שלנו! תודעתנו השברירית פוגשת על גבי המסכים תעשיה עוצמתית ומסוכנת המחייבת את התייחסותנו כאנשי חינוך וטיפול, כדי שנביא לכך שהטכנולוגיה תשרת אותנו ולא להיפך.
קורס זה משלב בין מתודות לפיתוח חוסן לבין שינוי הרגלי צריכה טכנולוגיים והוא מתמקד באתיקה ו"חינוך דיגיטלי". הקורס מבקש לחולל שינוי בתפיסה הניהולית של בתי ספר וניהול הכיתה תוך הטמעת הרגלים ארגוניים בריאים שאלה יחלחלו גם לתלמידים.
קורס זה חיוני לכל איש חינוך המעוניין להתבונן במציאות ולשנות את הרגלי הצריכה הטכנולוגית באופן כזה שיקדם את הלמידה, איכות החיים והבריאות הרגשית והפיזית.
הקורס מבוסס פותח ברוח תהליכי עבודה על הרצף בחינוך ומרכיבי החינוך 2030 OECD המקנה ידע, כישורים, ערכים וגישות.
מטרות ההשתלמות
- הבנת המשמעויות הרחבות של "המהפכה הדיגיטלית".
- הבנת מנגנון הקשב והקשר שלו למבנים רגשיים וחברתיים.
- היכולת להבחין בין הרגלים מקדמים ולא מקדמים בניהול הלמידה במציאות ה"אין קשב".
- מתודות להעצמת הקשב ושיפור יכולות הלמידה, יכולות רגשיות וחברתיות.
- הקניית כלים משמעותיים לקידום הפסיכו-פדגוגיה, ניהול עצמי תקין ואתיקה בחינוך.
מן הנושאים
- משבר הקשב– תיאור תמונת מצב
- המהפיכה הדיגיטלית – ממשבר לצמיחה
- כלים לזיהוי "התנהגות דיגיטלית" לא בריאה וכיצד ניגמל מהטלפון הנייד.
- הרשתות החברתיות והקשב שלנו.
- כיצד נשנה הרגלים?
- גישות קוגניטיביות, רגשיות והתנהגותיות להתמודדות עם "מהפיכת הקשב".
- אתיקה הורים – מורים – תלמידים לשליטה בטכנולוגיה.
- יישומי מיינדפולנס לשיפור הקשב – יישומים בחינוך.
מתכונת הקורס
הלמידה באתר "נתיבי ידע – פיתוח מקצועי באינטרנט". קצב הלימוד אישי. הקורס מועבר באופן מגוון, חוויתי וידידותי הכולל קריאת מאמרים, צפייה בסרטונים, שאלות פתוחות וסגורות והשתתפות בפורום. תשובות הלומד נשלחות באינטרנט ונבדקות ע"י המרצה. הקורס מלווה בתמיכה טכנית.
שעות הקורס
60 שעות (2 ש"ש) חובה עם ציון.
מוכר לגמול אופק חדש ולעוז לתמורה.