בשנים האחרונות עולה צורך מובהק להכשרת מורים רבים כמנחי קבוצות שיש להם את היכולת לקדם את הלכידות הקבוצתית של הכיתה ולתת יותר דגש בליווי תהליכי למידה שיש בהם מענה לצרכים רגשיים של התלמידים.
קורס זה מציע הבנה של תפקיד המנחה בהשוואה למורה המסורתי, תוך הקניית כלים רגשיים ותהליכי הנחיה מקצועיים לליווי תלמידים. המשתתפים ילמדו עקרונות לבניית קבוצה, פיתוח מיומנויות תקשורת בין-אישית, ואמנות ההקשבה והדיאלוג. בנוסף, הקורס מציע מתודות להעצמה אישית ולפיתוח סגנון הנחיה ייחודי, עם דגש על יצירת אקלים בטוח, שיתופיות, ושימוש במודל הקוגניטיבי-התנהגותי להעצמת חברי הקבוצה.
מטרות הקורס
- הבנת תפקיד המנחה לעומת המורה המסורתי
- הקניית כלים רגשיים לליווי תלמידים בתהליכי למידה
- הקניית מתודות לפיתוח כישורים והעצמה אישית
- פיתוח ושכלול מיומנויות הנחיה
מן הנושאים
- עקרונות ההכרות עם הקבוצה
- תהליך היווצרות של קבוצה
- משחקי אמון ליצירת קבוצה
- אמנות ההקשבה, הדיאלוג והשיח המקדם
- מיומנויות התקשורת הבין אישית בדגש על חמלה ואמפתיה
- שפת גוף בהנחיית קבוצות ויצירת אקלים בטוח
- מודל האימון הקוגניטיבי התנהגותי להעצמת הפרטים בקבוצה
- סגנונות בהנחיית קבוצות
- שיתופיות בקבוצה ואמנות השיח הקוגניטיבי
- דינמיקה קבוצתית וטיפול בהתנגדויות
מתכונת הקורס
הלמידה באתר "נתיבי ידע – פיתוח מקצועי באינטרנט". קצב הלימוד אישי. הקורס מועבר באופן מגוון, חוויתי וידידותי הכולל קריאת מאמרים, צפייה בסרטונים, שאלות פתוחות וסגורות והשתתפות בפורום. תשובות הלומד נשלחות באינטרנט ונבדקות ע"י המרצה. הקורס מלווה בתמיכה טכנית.
שעות הקורס
30 שעות .