נתיבי ידע – אודותנו

אתר נתיבי ידע הוקם בשנת  2009 ובו פותחו יותר מ- 30 קורסים המיועדים ברובם לפיתוח המקצועי של עובדי הוראה.

אתר נתיבי ידע  בניהולו ד"ר שחר צדוק ובליווי אקדמי של אנשי מקצוע מהמובילים בתחומם כפי שנפרט בהמשך.

מטרת הקורסים המרכזית היא פיתוח אישי ומקצועי מבוסס מחקר של עובדי הוראה בדגש על פיתוח מיומנויות קוגניטיביות, התנהגותיות ורגשיות תוך יישום הנלמד בהוראה ובלמידה.

נתיבי ידע - הצוות המקצועי

אתר נתיבי ידע הוקם בשנת  2009 ובו פותחו יותר מ- 30 קורסים המיועדים ברובם לפיתוח המקצועי של עובדי הוראה.

אתר נתיבי ידע  בניהולו ד"ר שחר צדוק ובליווי אקדמי של אנשי מקצוע מהמובילים בתחומם כפי שנפרט בהמשך.

מטרת הקורסים המרכזית היא פיתוח אישי ומקצועי מבוסס מחקר של עובדי הוראה בדגש על פיתוח מיומנויות קוגניטיביות, התנהגותיות ורגשיות תוך יישום הנלמד בהוראה ובלמידה.

הקורסים מחולקים ל-3 אשכולות:

א. קורסים להעצמה האישית של המורה

ב. קורסים המקנים כלים לפיתוח מקצוע ההוראה ועוסקים בעיקר בתחום הקוגנטיבי, התנהגותי והרגשי.

ג. קורסים להקניית מיומנויות דיגיטליות ושילובם בהוראה בשיתוף אתר MYCO.

צוות ניהול ופיתוח, הנחיה וייעוץ אקדמי

הקורסים פותחו מתוך ניסיון של מנהל האתר בפיתוח מקצועי של עובדי הוראה משנת 98 ועד היום ובליווי אקדמי ומקצועי של אנשי אקדמיה וחינוך מהמובילים בתחומם:

א. שחר צדוק מנהל ומפתח ראשי

עוסק בפסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית CBT בשילוב ביופידבק עם מתבגרים ומבוגרים. מתמחה  בטיפול בחרדה בשילוב ביופידבק. עוסק באימון להעצמה אישית ובעל התמחות באימון  חבר בלשכת המאמנים בדרגת מאמן בכיר מוסמך.

בעל ניסיון רב בפיתוח מקצועי של עובדי הוראה משנת 98 ברשת אמי"ת ובאוניברסיטת בר אילן. מרכז ומרצה בתוכניות להכשרת מאמנים ובתוכנית להכשרת מנחים לויסות רגשות ופיתוח חוסן בגישה הקוגניטיבית התנהגותית באוניברסיטת בר אילן.

מוכר כמומחה בתחומו מטעם משרד החינוך, מוביל השתלמויות לפיתוח מקצועי בקרב אנשי חינוך כחלק מרפורמת אופק חדש.

בעל תואר ראשון בחינוך, תואר שני במדעי ההתנהגות בעל תואר שלישי בחינוך (למעבר למאמר על עבודת המחקר לחץ כאן).

בוגר הכשרה בפסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית CBT ואימון מתבגרים ומבוגרים בעלי לקויות  למידה וקשב מטעם אוניברסיטת בר אילן.

מחבר ספר הילדים: "צמידי הצמיד שאיתי תמיד" להקניית מיומנויות של אימון CBC ומיינדפולנס בגיל הרך. הספר כולל מדריך לויסות רגשות למחנכים והורים.

ב. שושי פינוס, מרצה ומנחה

בעלת תואר MA בניהול וארגון מערכות חינוך בוגרת התוכנית לאימון קוגניטיבי התנהגותי ואימון ADHD לילדים ונוער באוניברסיטת בר אילן.

בעלת ניסיון רב בחינוך המיוחד, מפתחת ומובילה פרויקטים חינוכיים ותפקידים ניהוליים במערכת החינוך. מאמנת אישית, מנחת קבוצות, בוחנת בכירה בקורסים מתוקשבים של חברת נתיבי ידע.

ג. תמי שחר, מרצה ומנחה

בעלת תואר MA בחינוך מיוחד אוניברסיטת חיפה ותעודה בהנחיית קבוצות מטעם מכון מעגלים, משרד החינוך ובוגרת התוכנית לאימון קוגניטיבי התנהגותי ואימון ADHD באוניברסיטת בר אילן.

עסקה רבות  בהנחיה של אנשי חינוך בתחומים של חינוך ובפסיכולוגיה בעלת ניסיון הדרכת צוותי חינוך בהדרכה והוראה משרד הרווחה. כיום כרכזת ומרצה בקורסים לסייעות בחינוך המיוחד מטעם בית איזי שפירא, יועצת פרויקטים מיוחדים בביטוח לאומי ומעבירה השתלמויות לצוותים מקצועיים בחברה למתנסים. בוחנת בכירה בקורסים מתוקשבים של חברת נתיבי ידע.

ד. יפה יבין, מרצה ומנחה

מאמנת אישית וקבוצתית לפריצת דרך (סופרוייזר) מתמחה בהורות והפרעות קשב וריכוז. בעלת נסיון רב במערכת החינוך בתפקידי ניהול, ליווי צוותים חינוכיים והוראה. מרצה בקורסי נתיבי ידע.

ה. שרה דוד, ייעוץ אקדמי

אמנית רב תחומית, בעלת תואר ראשון בספרות ותואר שני באמנות. עוסקת בתיאטרון אמנות ספרות וקולנוע. בוגרת "המדרשה" לאמנות בית ברל. במאית ויוצרת ווידאו ארט וסרטים. כשלושים שנה יוצרת מנהלת ומנחה תיאטרון לילדים והורים, אשר שם דגש על העשרה 
לשונית וספרותית. מנחה סדנאות לעובדי הוראה בנושא: "התיאטרון ככלי חינוכי וטיפולי". ומנחה לפיתוח חוסן וויסות רגשי. ייעוץ וליווי אקדמי בנושא שילוב אמנויות בהוראה בנתיבי ידע.

ו. רות ברק, ייעוץ אקדמי

אקדמאית מתחום מנהל החינוך והייעוץ החינוכי ומנחה בקורס הכשרת מנחים התנהגותיים חינוכיים באוניברסיטת בר אילן. עוסקת בטיפול משפחתי פסיכותרפיה CBT  (טיפול התנהגותי קוגניטיבי ועיצוב התנהגותי בקרב ילדים). בעלת ניסיון רב באימון ובהנחיית קבוצות הורים, מורים ותלמידים והדרכת צוותים ניהוליים בפרויקט "עיר ללא אלימות". פיתחה תכניות הדרכה למניעת אלימות, הצבת גבולות אישיים וחברתיים, סמכות הורית, יחסים ומאבקי כוח והתמודדות עם מצבים משתנים בחיים.

ז. פרופ' חיים גמליאל, ייעוץ אקדמי בקורס חינוך לבריאות

פרופסור וראש מכוני רות"ם למחקר ברפואה ותזונה מונעת. בעל ניסיון רב בהוראת נושא חינוך לבריאות לאנשי חינוך ועובדי הוראה תוך ביסוס אמפירי של הקשר בין תזונה בריאה ולמידה.

קורסי נתיבי ידע זוכים מידי שנה להערכה רבה הן ע"י המורים הלומדים והן ע"י מרכזי הפסגה המקיימים הערכה מעצבת ומסכמת מידי שנה.

תגובות

אני ממליצה על קורס זה מכיוון שהוא תרם לי רבות כיוון שראיתי שיש עוד המון מורים/הורים שמתמודדים עם אותן בעיות כפי שאני מתמודדת וזה הרגיע אותי לדעת שאני לא לבד במערכה ויש עוד אנשים שקשה להם כמוני. כמו כן, קיבלתי מהפורום ומהשיתוף בו הרבה עצות וטיפים טובים כיצד להתנהל עם תלמידים מסוימים, מה כדאי/לא כדאי לעשות. קראתי על סיפורי הצלחה מדהימים עם בעלי קשב וריכוז וכן ראיתי שיש עוד הרבה אנשים שלא כ"כ הכירו את הלקויות הללו, כמוני. השיתוף של כולם סייע לי לקרוא על מקרים נוספים שעשויים לקרות לי בכיתה ובאמצעות השיתוף, אוכל להשתמש בטיפים שנתנו כדי להתמודד עם מקרים אלו.
ספיר סעדון

לפרטים נוספים

e.yedamail@gmail.com